صنایع برودتی و تجهیزات فروشگاهی وفائی

مشاوره تخصصی و استعلام قیمت

آبسردکن رومیزی بخریم یا ایستاده؟

آبسردکن رومیزی بخریم یا ایستاده؟ کدام یک برای استفاده درست‌تر هستند؟ اگر قصد دارید آبسردکن بخرید، اما نمی‌ دانید نوع رومیزی آن بهتر است یا نوع ایستاده بهتر است که ابتدا آشنایی با ویژگی‌ ها و نحوه استفاده و حتی کاربردهای این دو نوع آبسردکن داشته باشید.

هر دو نوع آبسردکن ایستاده و رومیزی جهت تصفیه کردن آب آشامیدنی به صورت کاملاً بهداشتی استفاده می‌ شود. این که کدام یک را انتخاب کنید، بستگی به نحوه و میزان استفاده شما از آن ها دارد. زیرا نوع رومیزی کوچک‌ تر و محدودتر از نوع ایستاده است. در این مقاله دو نوع آبسردکن ومیزی و ایستاده را بررسی می‌ کنیم تا راحت‌ تر بتوانید آنها را انتخاب کنید.

 

همچنین بخوانید: فریزر وفایی اصفهان

 

آبسردکن رومیزی یا ایستاده؟

اگر قصد خرید یکی از دو نوع آبسردکن ایستاده یا رومیزی را دارید و انتخاب برایتان سخت است در این حالت دو نوع آن را به صورت جداگانه معرفی می‌ کنیم تا آسان‌ تر بتوانید آبسردکن مورد نظرتان را انتخاب کنید:

  • آبسردکن رومیزی

شکل و ساختار این نوع از آبسردکن نیز دقیقاً مشابه با نوعی ایستاده می‌ باشد. با این تفاوت که اندازه آن کوچک تر بوده و ارتفاع کمتری دارد. به این ترتیب معمولا برای مکان‌ های کوچک از جمله منازل انتخاب می‌ شود. زیرا امکان جابجایی و استفاده آن بسیار آسان است. همچنین شما به راحتی می‌ توانید آن را در مکان‌ های متفاوتی از جمله روی میز قرار دهید.

البته در مکان‌ هایی مانند فروشگاه‌ ها، ادارات، دفاتر و منازل نیز امکان استفاده کردن از این نوع آبسردکن‌ ها وجود دارد، کارکرد آنها نیز ساده است و می‌ توانید مدل‌ های مختلف آن را در بازار انتخاب کنید.

  • آبسردکن ایستاده

این نوع آبسردکن‌ ها مانند انواع دیگر آن ها دارای یک ترموستات و سیکل تبریدی می‌ باشد. که جهت تولید کردن آب گرم یا سرد استفاده می‌ شود. انواع مختلفی از این نوع آبسردکن‌ ها در بازار وجود دارد و قابل استفاده در مکان‌ هایی مانند رات بیمارستان‌ ها، درمانگاه‌ ها، رستوران‌ های بسیار بزرگ، فروشگاه‌ های بزرگ و غیره هستند.

 

آبسردکن رومیزی بخریم یا ایستاده؟

 

بخوانید: یخچال تک درب

 

معیارهای مهم در انتخاب آبسرد ایستاده و یا رومیزی

همواره معیارهای مهمی در انتخاب آبسردکن‌ های ایستاده و یا رومیزی وجود دارند. که برای انتخاب بهترین گزینه برای نیازهای شما باید آن ها را در نظر بگیرید. برخی از معیارهای مهم در انتخاب آبسردکن شامل موارد زیر می‌ شود:

  • مکان و فضای مورد استفاده

اولین نکته‌ ای که جهت انتخاب کردن آبسردکن‌ های رومیزی یا ایستاده مطرح می‌ شود، مکان و فضایی است که استفاده می کنیم. به این ترتیب این وسیله را باید متناسب با تعداد دفعات استفاده حتی تعداد افرادی که از آن استفاده می‌ کنند، انتخاب کنید. پس برای مکان‌ های کوچک آبگرم آبسردکن‌ های رومیزی و برای مکان‌ های بزرگ آبسردکن‌ های ایستاده گزینه‌ های بهتری هستند.

  • میزان مصرف انرژی

از دیگر فاکتورهایی که برای خرید آبسردکن‌ های ایستاده یا رومیزی مطرح می‌ شود، مصرف انرژی آن ها می‌ باشد. نوع ایستاده به علت حجیم بودن مصرف انرژی بیشتری دارند تا بتوانند آب مصرفی بیشتری را تامین کنند. بنابراین اگر برای یک محیط کوچک قصد خرید آبسردکن را دارید، برای گزینه رومیزی هزینه کنید که قطعاً هزینه‌ های کمتری خواهد داشت و جوابگوی مصرف شما خواهد بود. به این ترتیب خرید شما صرفه اقتصادی دارد.

  • قیمت آبسردکن

مورد دیگر در خصوص خرید آبسردکن‌ های ایستاده یا رومیزی قیمت آن ها می‌ باشد. بنابراین اگر قیمت برایتان مهم است سعی کنید، نوع رومیزی آن را انتخاب کنید که ابعاد کوچک‌ تر و قیمت پایین‌ تری دارد. زیرا نوع آبسردکن‌ های ایستاده گران‌ تر هستند.

  • توجه به کاربردهای دستگاه

گاهی هدف تنها به دست آوردن مقداری آب خنک از آبسردکن است که برای چنین مواقعی پیشنهاد ما خرید یک آبسردکن ساده است. اما گاهی نیز هدف ما علاوه بر تامین کردن آب خنک تامین کردن آب تصفیه شده و در برخی مواقع نیز آب جوش است. که در این حالت باید به سراغ آبسردکن‌ های چند کاره برویم که به صورت پکیج عمل می‌ کنند. به این ترتیب می‌ توانیم در مواقع ضروری آب سرد و آب جوش را در اختیار داشته باشیم. بنابراین لازم است که هنگام انتخاب و خرید آبسردکن‌ ها به چنین مواردی دقت کنیم و قابلیت‌ های مختلف آن را در نظر داشته باشیم.

 

آبسردکن رومیزی بخریم یا ایستاده؟

 

مزایای استفاده از آبسردکن رومیزی

پس از بررسی سوال آبسردکن رومیزی بخریم یا ایستاده؟ نوبت به بررسی مزایای این دو ابسردکن می رسد. استفاده از آبسردکن رومیزی می‌ تواند برای شما مزایا و امکانات متعدد به همراه داشته باش

د. برخی از مزایای استفاده از آبسردکن رومیزی عبارتند از:

  • قابلیت حمل و نقل آسان: آبسردکن‌ های رومیزی به دلیل اندازه کوچک و سبک بودن، قابلیت حمل و نقل آسان و قرار گیری در فضاهای محدود را فراهم می‌ آورند.
  • صرفه‌جویی در فضا: با قرار گرفتن آبسردکن رومیزی بر روی میز، از فضای زیادی در مقایسه با یک آبسردکن ایستاده صرفه‌جویی می‌ کنید.
  • قابلیت حمل و نقل آسان: آبسردکن‌ های رومیزی به دلیل اندازه کوچک و سبک بودن، قابلیت حمل و نقل آسان و قرار گیری در فضاهای محدود را فراهم می‌ آورند.
  • قدرت تنظیم دما: آبسردکن‌ های رومیزی اجازه می‌ دهند دمای آب را به دقت تنظیم کنید، از جمله سرد، خنک یا متوسط. این امکان به شما اجازه می‌ دهد که آب را بر اساس ترجیحات خود سرو کنید.

مزایای استفاده از آبسردکن ایستاده

استفاده از آبسردکن ایستاده نیز مزایای خاص خود را دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • ظاهر زیبا و حرفه‌ ای: آبسردکن‌ های ایستاده به دلیل طراحی زیبا و حرفه‌ای‌، به شکلی الگانت و جذاب در محیط‌ های اداری یا تجاری قرار می‌ گیرند.
  • ظرفیت بیشتر: آبسردکن‌ های ایستاده معمولاً دارای ظرفیت بالاتری برای ذخیره و توزیع آب سرد هستند که بهترین گزینه برای مکان‌ های پرتردد است.
  • دسترسی آسان: به دلیل قرار گرفتن در سطح زمین، استفاده از آبسردکن‌ های ایستاده برای کودکان یا افرادی که نیاز به دسترسی آسان‌ تر دارند، بهتر است.
  • فضای بیشتر: این نوع آبسردکن‌ ها به دلیل اینکه ایستاده هستند، از فضای بیشتری برخوردارند که خدمت به تعداد بیشتری افراد را ممکن می‌سازد.

 

 

آبسردکن رومیزی بخریم یا ایستاده؟

 

 

نتیجه‌ گیری

در این مقاله به سوال آبسردکن رومیزی بخریم یا ایستاده؟ پاسخ داده شد. هر دو نوع آبسردکن برای استفاده در مکان‌ های مختلف تولید شده‌ اند. بنابراین هنگام انتخاب کردن آن ها باید به مکانی توجه کنیم که قصد استفاده از آبسردکن در آنجا را داریم. به این ترتیب بهتر است به فاکتورهایی که ذکر کردیم در هنگام خرید آبسردکن توجه داشته باشید. در سایت وفایی سرما با انواع مدل‌ های آبسردکن‌ های ایستاده و رومیزی، نحوه خرید آبسردکن صنعتی وفایی، نحوه استفاده درست از انواع آبسردکن‌ ها و دیگر تجهیزات صنعتی مانند انواع سردخانه پروتئینی و و یخچال صنعتی آشنا شوید.