صنایع برودتی و تجهیزات فروشگاهی وفائی

مشاوره تخصصی و استعلام قیمت

مشکلات رایج در سرویس آبسردکن کدامند؟

مشکلات رایج در سرویس آبسردکن کدامند؟ چگونه می‌ توان مشکل‌ های آبسردکن را برطرف کرد؟ چون بسیاری از نمونه‌ های پیشرفته و مدرن آبسردکن‌ ها علاوه بر تهیه کردن آب سرد برای تهیه آب داغ نیز استفاده می‌ شوند. بنابراین مشکلاتی که در آنها به وجود می‌ آید، ممکن است به هر دو گزینه گرم یا سرد کردن آب مرتبط باشد. به این ترتیب وقتی که آبسردکن شما دچار مشکل و خرابی شده، باید هر دو مورد را بررسی کنید. که البته ممکن است در برخی موارد این کار آسان نبوده و شما نیاز به یک تکنسین ماهر و با تجربه داشته باشید. در این مقاله مشکلات رایج در سرویس آبگرمکن و نحوه تعمیر آنها را بررسی می‌ کنیم.

 

مشکلات رایج در سرویس آبسردکن

 

همچنین بخوانید: آبسردکن وفایی

 

آشنایی با مشکلات رایج در سرویس آبسردکن

امروز آبسردکن‌ ها نیز مانند انواع یخچال صنعتی و سردخانه پروتئینی متنوع هستند و بیش تر آن ها علاوه بر سرد کردن آب، جهت داغ کردن آب نیز استفاده می‌ شوند. بنابراین مشکلاتی که برای این وسیله‌ ها پیش می‌ آید، ممکن است به هر دو قسمت سرد کردن یا گرم کردن آب مرتبط باشد. اما از مشکلات رایج در سرویس آبسردکن که با آن ها مواجه می‌ شویم، موارد زیر هستند:

  • مشکل روشن شدن آب سرد کن

گاهی ممکن است دکمه خاموش یا روشن دستگاه به درستی عمل نکرده و در این حالت ما با مشکل مواجه شویم. در چنین حالتی ابتدا باید کلیدهای قسمت پشت دستگاه را چک کرده و پس از آنکه از برقراری اتصال برق مطمئن شدیم، دلایل دیگر مانند ضعیف بودن برق شهری و یا عملکرد ترموستات را بررسی کنیم. زیرا اگر ولتاژ برق شهری کم تر از ۲۰۰ باشد در این حالت به جهت روشن شدن آبسرد کن ها کفایت نمی کند. حتی تنظیم نبودن و بالانس محل قرار گرفتن آن نیز احتمال بروز چنین مشکلی را افزایش می‌ دهد.

  • گرم یا سرد نکردن آب

مشکل رایج دیگری مانند خرابی برد کنترل، جمع شدن کثیفی و آلودگی بر روی کووید اپراتور و عدم تنظیمات در قسمت ترموستات موجب ایجاد مشکل در روند گرم یا سرد کردن آب خواهد شد. که معمولاً در هنگام تعمیر باید به این موضوع توجه داشته باشید. زیرا در بیش تر مواقع مشکل آبسردکن دقیقاً متوجه همین قسمت‌ ها می‌ باشد که به آسانی قابل برطرف کردن است.

  • وجود بوق ممتد یا سر و صدا در آبسردکن

گاهی ممکن است هنگام کار کردن آبسردکن متوجه شوید که صداهای غیر طبیعی از آن شنیده می‌ شود یا حتی متوجه بوق زدن این دستگاه شوید. که معمولاً به گیر کردن قسمت آرمیچر در موتور خنک کننده کندانسور ربط دارد. این صداهای غیرمعمول حتی ممکن است به شل شدن پیچ‌ ها نیز مرتبط باشد که یک فرد ماهر به آسانی می‌ تواند آن را رگلاژ یا تعمیر کند.

  • وجود بوی نامطبوع

گاهی به علت تخلیه نشدن درست و به موقع مخزن ممکن است علاوه در وجود جرم در داخل آب شما بوی نامطبوع را نیز استشمام کنید. که به علت راکت ماندن آب در داخل مخزن می‌ باشد. که موجب ایجاد بو گرفتن آب، قارچ و کپک شده است. این موضوع با سلامت شما در ارتباط بوده و گاهی حتی ممکن است موجب مسمومیت شود. به همین دلیل در هنگام تشخیص دادن چنین موردی فوراً باید نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنید که لازم است مخزن تمیز و تخلیه شود.

  • نیاز به تعویض کردن فیلترها

فیلترها جزو قسمت‌ هایی هستند که کلیه مواد آلاینده و جرم‌ ها را از آب مصرفی جدا می‌ کنند. به این ترتیب آبی گوارا به وجود می‌ آید. این قسمت‌ ها باید طبق استانداردهای لازم مورد استفاده قرار گرفته و به موقع نیز تعویض شوند. زیرا تعویض دیر هنگام آن ها موجب گرفتگی شیر و حتی چکه کردن آن خواهد شد که با ادامه این روند مشکلاتی مانند بوی بد در داخل آب را مشاهده خواهید کرد.

 

آشنا شوید با: یخچال تک درب

 

نکات مهم برای خرید آبسردکن

در بخش زیر به چند مورد از نکات مهم در خرید آبسردکن اشاره شده است:

  • کیفیت پدال های خروجی آب یکی از نکات مهم برای در نظر گرفتن در هنگام خرید آبسردکن است. پدال های خروجی آب به عنوان رابط اصلی بین شما و آبسردکن عمل می‌کنند و اهمیت بسیاری در کارکرد صحیح و راحت آبسردکن دارند.
  • انتخاب یک آبسردکن مناسب برای مقدار آب مصرفی شما بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید آبسردکنی که انتخاب می‌کنید در رابطه با میزان مصرف شما کارآیی لازم را داشته باشد.
  • هنگام خرید آبسردکن، نوع آب موجود در منطقه شما و امکان اتصال آبسردکن به شبکه آب شهری یا استفاده از مخزن داخلی بسیار مهم است. توجه به این نکات می‌ تواند تأثیر بزرگی بر کیفیت آبی که مصرف می‌ کنید و همچنین راحتی استفاده از آبسردکن داشته باشد.
  • همچنین لازم به ذکر است که خرید ارزان همواره نشانه خرید خوب نیست. بخصوص زمانی که به خدمات پس از فروش و کیفیت قطعات دستگاه‌ ها اتکا داریم. به همین دلیل، در هنگام خرید آبسردکن یا دستگاه‌ های خانگی دیگر، مهم است که به مواردی از جمله برند معتبر، خدمات پس از فروش، کیفیت قطعات و شرایط گارانتی توجه کنیم.

 

مشکلات رایج در سرویس آبسردکن

 

نکاتی برای نگهداری و حل مشکلات رایج آبسردکن

رعایت نکات مربوط به نگهداری و تمیزی آبسردکن به منظور حفظ بهداشت و سلامتی بسیار مهم است. انجام این عملیات به صورت مرتب و منظم باعث افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش احتمال نیاز به تعمیرات آن می‌شود. با نظافت دقیق و منظم داخلی آبسردکن، می‌ توانید از آلودگی باکتری ها و ویروس‌ ها جلوگیری کنید. تمیز کردن با مواد مناسب و بوسیله اسفنج یا پارچه نرم نیز می‌ تواند به حفظ سلامت آب مصرفی شما کمک کند. منظقه آبسردکن پس از تمیز کردن باید کاملا خشک شود تا از رشد قارچ و کپک جلوگیری شود.

همچنین بهتر است بدانید از نکات حائز اهمیت در افزایش کیفیت کارکرد آبسردکن این است که به محل قرارگیری آن توجه کنید. بنابراین بهتر است آبسردکن در مکانی که تهویه هوا به خوبی صورت می گیرد، قرار داده شود. علاوه بر این لازم به ذکر است که بطرهای آبسردکن و خود آن را در محیطی که نور خورشید و هوای گرم وجود دارد، نگذارید.

 

بخوانید: یخچال فروشگاهی

 

نتیجه گیری

در این مقاله رایج‌ترین مشکلات در سرویس آبسردکن را بررسی کردیم. آبسردکن‌هایی که امروزه استفاده می‌ کنیم، معمولاً جهت آبی گرم کردن و سرد کردن آب کاربرد دارند. به همین دلیل مشکلی که به وجود آمده است ممکن است در خصوص هر کدام از این موارد باشد. نمونه‌ های رایجی از این مشکلات در هنگام سرویس کردن را توضیح دادیم. در سایت وفایی سرما بیشتر با رایج‌ ترین مشکلات خرابی‌ ها در آبسردکن‌ ها آشنا شوید.