صنایع برودتی و تجهیزات فروشگاهی وفائی

مشاوره تخصصی و استعلام قیمت

کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار چیست؟

کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار چیست؟ آیا با کاربرد، مزیت و نحوه استفاده از آبسردکن‌ های تصفیه‌ دار آشنا هستید؟ یکی از ضروری‌ ترین و البته حیاتی‌ ترین مواد برای انسان‌ ها آب است که همواره مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در این خصوص روش‌ های نگهداری متفاوت برای استفاده از آب و تصفیه کردن آن وجود دارد. آبسردکن‌ ها از جمله آبسردکن تصفیه‌دار یکی از آن ها می‌ باشد. شما با استفاده از آن می‌ توانید آب شرب مصرفی خودتان را تصفیه کرده و با اطمینان بالایی مصرف کنید.

آبسردکن‌ های با قابلیت تصفیه آب یک انتخاب عالی برای داشتن آب شرب تمیز و خالص هستند. این دسته از آبسردکن‌ ها دارای فناوری‌ های تصفیه مختلفی هستند که به شما اجازه می‌ دهند آب شرب خود را از آلاینده‌ ها از جمله ذرات معلق، مواد شیمیایی، بوی نامطبوع و حتی باکتری‌ ها و ویروس‌ ها تصفیه کنید.

این نوع از آبسردکن‌ ها مزیت و کاربردهای زیادی دارند، به همین دلیل برای بیشتر مکان‌ ها شاهد استفاده از آن هستیم. در این مقاله کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه‌ دار را بررسی می‌ کنیم.

 

کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار

 

همچنین بخوانید: یخچال تک درب

 

آشنایی با کاربردهای آبسردکن تصفیه‌ دار

آبسردکن‌ ها نیز مانند انواع یخچال صنعتی و سردخانه پروتئینی کاربرد گسترده‌ ای دارد که مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار عبارتند از:

  • تامین آب آشامیدنی بهداشتی

اولین و مهم‌ ترین کاربردی که آبسردکن تصفیه‌ دار دارد و ما را مجاب به استفاده از آن می‌ کند، این است که ما همواره به آب آشامیدنی بهداشتی و سالم نیازمند هستیم. زیرا آب لوله کشی احتمال دارد حاوی بسیاری از ذرات معلق، املاح، فلزات سنگین و دیگر آلودگی‌ ها باشد که برای سلامتی ما مضر است. اما آبسردکن تصفیه دار دارای فیلتر است و به این ترتیب می‌ تواند هر گونه آلودگی را از داخل آب آشامیدنی حذف کند. که در نهایت نیز آبی کاملاً بهداشتی و سالم را در اختیارمان قرار دهد. به همین دلیل است که در مکان‌ هایی مانند بیمارستان‌ ها، درمانگاه‌ ها، سالن‌ های ورزشی، رستوران‌ ها و غیره همواره این نوع از آبسردکن‌ ها به وفور استفاده می‌ شوند.

  • صرفه‌ جویی در هزینه‌ ها و زمان

استفاده از آبسردکن‌ های تصفیه‌ دار نه تنها آب بهداشتی و سالم را در اختیار شما قرار خواهد داد. بلکه موجب می‌ شود شما بتوانید در هزینه‌ ها و زمان صرفه‌جویی کنید. یعنی شما در صورت استفاده از این آبسردکن‌ ها نیازی به خریدن آب معدنی در داخل بطری‌ ها نخواهید داشت. اما در عوض همواره آب سالم و خنک را در اختیار دارید. این موضوع در حالی است که استفاده از یک آبسردکن تصفیه دار موجب کاهش یافتن مصرف انرژی، افزایش یافتن طول عمر دستگاه و حتی بهبود یافتن بو و طعم آب خواهد شد.

  • افزایش یافتن به میل نوشیدن آب

آب گوارا و سرد همواره میل به شیدن آب را در انسان‌ ها افزایش می‌ دهد. که این موضوع برای سلامت افراد بسیار مهم است. زیرا ما در طول روز به آب کافی جهت حفظ کردن سلامت بدنمان نیازمند هستیم.

بنابراین، افزایش میل به نوشیدن آب از طریق داشتن آبسردکن تصفیه‌ دار که آب شرب تمیز و خنک را فوراً برای شما فراهم می‌ کند، می‌ تواند به شدت به سلامتی شما کمک کند. با افزایش راحتی و دسترسی آسان به آب کیفیت بالا، امیدوارم شما نیز توانمند به مصرف آب بیشتر بپردازید و از سلامتی خود مراقبت کنید.

 

بخوانید: آبسردکن اصفهان

 

انواع مختلف آبسردکن تصفیه‌ دار

آبسردکن‌ های تصفیه‌ دار مطابق با نوعی فیلتر مورد استفاده در آن ها به دو دسته متفاوت زیر تقسیم می‌ شوند:

  • آبسردکن تصفیه‌ گر ساده

این دسته از آبسردکن‌ ها دارای یک یا دو فیلتر کربنی هستند. که این فیلتر می‌ تواند طعم و بوی نامطبوع و کلیه ذرات معلق در داخل آب را از بین ببرد. این کار باعث ارائه آب تمیزتر، خالص‌ تر و بدون بو و طعم نامطبوع به کاربران می‌ شود.

  • آبسردکن چند مرحله‌ ای

این دسته از آبسردکن‌ ها چندین فیلتر مختلف دارند و طی مراحل مختلف هر کدام از آن ها می‌ توانند آلاینده‌ های خاصی را از داخل آب حذف کنند. بنابراین آبسردکن‌ های چند مرحله‌ ای از ترکیب چندین فیلتر مختلف برای تصفیه آب استفاده می‌ کنند. به عبارت دیگر به تصفیه آب از مواد آلاینده مختلف کمک می‌ کنند تا آبی تمیز، خالص و ایمن براساس استانداردهای بهداشتی ارائه دهند.

 

کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار

 

آبسردکن ها بر اساس ابعاد

پس از بررسی کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار نوبت به بررسی ابعاد آن است. باتوجه به ابعاد آبسردکن‌ ها در دو دسته قرار می‌ گیرند که عبارتند از:

  1. آبسردکن‌ های رومیزی

این دسته از آبسردکن‌ ها کوچک هستند، معمولاً در مکان‌ هایی مانند روی میز قرار می‌ گیرند و به فضای کمی نیاز دارند. در بیشتر مواقع نیز در مکان‌ های کوچک و منازل مورد استفاده هستند.

آبسردکن‌ های رومیزی معمولاً دارای ظاهری زیبا و جذاب هستند که با دکوراسیون داخلی محیط تطبیق داده می‌ شوند. همچنین، عملکرد ساده و کارآمد آن‌ ها باعث محبوبیت بیشتر این نوع آبسردکن‌ ها شده است.

استفاده از آبسردکن‌ های رومیزی به عنوان یک راه سریع و آسان برای داشتن آب سرد و خنک در دسترس است، به‌ویژه در مکان‌ هایی که نمی‌ توان به راحتی به آب سرد دسترسی داشت. بنابراین، آبسردکن‌ های رومیزی یک انتخاب عالی برای مکان‌ های کوچک و نیازمند به فضای صرفه‌جویی هستند.

  1. آبسردکن‌ های ایستاده

این دسته از آبسردکن‌ ها معمولاً در اماکن تجاری و اداری استفاده می‌ شوند و فضای بیشتری را نیاز دارند. به همان نسبت نیز آب آشامیدنی بیشتری را تولید می‌ کنند و از آن جایی که در برخی از مراکز مانند مراکز بهداشتی ما نیازمند تامین کردن آب آشامیدنی بهداشتی و سالم هستیم، ناگزیر هستیم از چنین وسیله پرکاربرد استفاده کنیم که قطعاً بسیاری از هزینه‌ های تامین آب بهداشتی نیز کاهش خواهد یافت و از جهات مختلفی استفاده از آنها کاملاً مقرون به صرفه و معقولانه می‌ باشد.

استفاده از این دستگاه‌ ها می‌ تواند هزینه‌ های مربوط به تأمین آب بهداشتی را کاهش دهد. همچنین محیط را سالم و بهداشتی نگه دارد. از جهات اقتصادی و بهداشتی، استفاده از آبسردکن‌ های ایستاده در مراکز تجاری و اداری بسیار معقول و مفید است.

 

کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار

 

همچنین آشنا شوید با: یخچال فروشگاهی

 

نتیجه‌ گیری

در این مقاله کاربرد اصلی آبسردکن تصفیه دار را بررسی کردیم. آبسردکن‌ ها وسیله‌ های بسیار کاربردی در مکان‌ های مختلف از جمله بیمارستان‌ ها و درمانگاه‌ ها هستند که جهت تامین آب آشامیدنی بهداشتی استفاده می‌ شوند. این وسیله‌ های کاربردی انواع مختلفی دارند. در سایت وفایی سرما با انواع آبسردکن‌ های تصفیه‌ دار، نحوه استفاده درست از آنها، کاربردهای استفاده از چنین آبسردکن‌ هایی، نحوه خرید آبسردکن صنعتی وفایی و غیره آشنا شوید.